Kiknek javasolt a tréning?

  1. Auditív feldolgozási zavarral küzdőknek (A minket körülvevő hangokat, zajokat, zörejeket, neszeket nem jól dolgozzák fel)
    • A gyermek még mindig nem beszél 24-30 hónapos korban.
    • Gyakori középfülgyulladás, felső légúti megbetegedés a beszédtanulás időszakában.
    • A szóbeli utasításokat nehezen követi, azokra nem vagy megkésve reagál.
    • Az elhangzottakat ismételni kell, ahhoz, hogy megértse, vagy a közléseket gyakran félreérti. Gyakran visszakérdez: „Micsoda?
    • Hallás után nehezen tanul. Nehezen ismétli el a hallottakat, nem szeret verset, mondókát mondani.
    • Problémás a hallás utáni szövegértés.
    • Nehezen, lassan tudja kifejezni magát. Nyelvi nehézségei vannak.
    • Nehezen korrigálható beszédhiba.
    • Hallás utáni információra nem tud tartósan figyelni, álmodozik, figyelme elkalandozik.
    • A hallottakat szinte azonnal elfelejti.
    • A legkisebb zaj is könnyen eltereli a figyelmét.
    • Csoportban, tömegben romlik a teljesítőképessége, elfárad.
    • A zajok zavarják, fülét befogja. Még mások előtt felfigyel hangokra. Megriad hangoktól, ami másokat nem zavar.
    • Csak hangos zene mellett tud a munkájára koncentrálni vagy épp ellenkezőleg, a csendet, nyugalmat keresi.
    • Olvasási, írási, nyelvtani problémái vannak. A beszédhang megkülönböztetés és a hang-betű megfeleltetés nehézséget okoz.
    • Viselkedésével, magatartásával, túl mozgékonyságával terheli a környezetét vagy éppen szociálisan visszahúzódó.
    • Teljesítménye változó, fáradékonyság, önbizalomhiány jellemzi.
  2. Halláscsökkenés, halláskárosodás
  3. Tinnitus: fülzúgás
  4. Autizmus
  5. Asperger szindróma
  6. ADD/ADHD: figyelemzavar/hiperaktivitás
  7. Szenzoros integrációs zavarok: Ezek a gyerekek minden külső ingert vagy túl erősen vagy éppen kevéssé érzékelnek. A legfontosabb érzékek: a látás, hallás, szaglás, ízlelés, érintés, egyensúly (vesztibuláris rendszer), testérzetek (éhség, hideg-meleg, pisilési inger stb) és a különböző testrészek testhez viszonyított helyzetének érzékelése. Zavarják őket a hangok, az erős fény, az érintés, az egyensúlyából való kimozdítás, vagy éppen rossz evők, alvók, túlmozgásosak, gyakori a megkésett beszédfejlődés, “hisztisek“, “neveletlenek”. Ők azok, akiket zavar a zoknin a varrás, a címke a ruhában, a nagy tömeg, a zajok, az erős napsütés, ha koszos lesz a kezük, utálják a hajmosást, a körömvágást, az öltözködést, nehezen fogadják el a télikabátot. Vagy ellenkezőleg, állandó ingerkeresés: mindent a szájába vesz, mindent megnyal, összerág, megfog.
  8. Kevert specifikus tanulási zavar
  9. Diszlexia, diszgráfia
  10. Egyensúlyzavarok