Kiknek javasolt a tréning?
- Auditív feldolgozási zavarral küzdőknek (A minket körülvevő hangokat, zajokat, zörejeket, neszeket nem jól dolgozzák fel)
- A gyermek még mindig nem beszél 24-30 hónapos korban.
- Gyakori középfülgyulladás, felső légúti megbetegedés a beszédtanulás időszakában.
- A szóbeli utasításokat nehezen követi, azokra nem vagy megkésve reagál.
- Az elhangzottakat ismételni kell, ahhoz, hogy megértse, vagy a közléseket gyakran félreérti. Gyakran visszakérdez: „Micsoda?
- Hallás után nehezen tanul. Nehezen ismétli el a hallottakat, nem szeret verset, mondókát mondani.
- Problémás a hallás utáni szövegértés.
- Nehezen, lassan tudja kifejezni magát. Nyelvi nehézségei vannak.
- Nehezen korrigálható beszédhiba.
- Hallás utáni információra nem tud tartósan figyelni, álmodozik, figyelme elkalandozik.
- A hallottakat szinte azonnal elfelejti.
- A legkisebb zaj is könnyen eltereli a figyelmét.
- Csoportban, tömegben romlik a teljesítőképessége, elfárad.
- A zajok zavarják, fülét befogja. Még mások előtt felfigyel hangokra. Megriad hangoktól, ami másokat nem zavar.
- Csak hangos zene mellett tud a munkájára koncentrálni vagy épp ellenkezőleg, a csendet, nyugalmat keresi.
- Olvasási, írási, nyelvtani problémái vannak. A beszédhang megkülönböztetés és a hang-betű megfeleltetés nehézséget okoz.
- Viselkedésével, magatartásával, túl mozgékonyságával terheli a környezetét vagy éppen szociálisan visszahúzódó.
- Teljesítménye változó, fáradékonyság, önbizalomhiány jellemzi.
- Halláscsökkenés, halláskárosodás
- Tinnitus: fülzúgás
- Autizmus
- Asperger szindróma
- ADD/ADHD: figyelemzavar/hiperaktivitás
- Szenzoros integrációs zavarok: Ezek a gyerekek minden külső ingert vagy túl erősen vagy éppen kevéssé érzékelnek. A legfontosabb érzékek: a látás, hallás, szaglás, ízlelés, érintés, egyensúly (vesztibuláris rendszer), testérzetek (éhség, hideg-meleg, pisilési inger stb) és a különböző testrészek testhez viszonyított helyzetének érzékelése. Zavarják őket a hangok, az erős fény, az érintés, az egyensúlyából való kimozdítás, vagy éppen rossz evők, alvók, túlmozgásosak, gyakori a megkésett beszédfejlődés, “hisztisek“, “neveletlenek”. Ők azok, akiket zavar a zoknin a varrás, a címke a ruhában, a nagy tömeg, a zajok, az erős napsütés, ha koszos lesz a kezük, utálják a hajmosást, a körömvágást, az öltözködést, nehezen fogadják el a télikabátot. Vagy ellenkezőleg, állandó ingerkeresés: mindent a szájába vesz, mindent megnyal, összerág, megfog.
- Kevert specifikus tanulási zavar
- Diszlexia, diszgráfia
- Egyensúlyzavarok